mailMail bel(088) 0541 000       Specialisten in het reinigen van overlijdenslocaties en calamiteitenreiniging

Op maandag 3 maart jl. heeft de Zorg Diensten Groep haar nieuwe bedrijfslogo onthuld. Ook de dochterondernemingen Cura Mortu Orum, Docendo Opleidingen, Mortuarium Schiphol, Multiline Meldkamerdiensten en Post Mortem Facilities zijn in het nieuw gestoken.

Directeur Hans Heikoop hees met de aanwezige managers en medewerkers de nieuwe vlag. Er is het afgelopen halfjaar samen met TOON reclame in Geldermalsen hard gewerkt aan de nieuwe huisstijl. Ralph Thijsen van TOON over het nieuwe logo: “We zijn op zoek gegaan naar een sterk en uniek beeldmerk, waarbij de kracht van de groep tot uiting komt en de verschillende dochterondernemingen ook individueel een sterk beeldmerk hebben. Transparantie, zachte kleuren en vormen maken het logo tot een herkenbaar geheel met een menselijk karakter.”

De oude logo’s zijn lange tijd meegegaan. Afgelopen maandag hebben we afscheid van de grijs/rood/crème combinatie genomen. Daarnaast verdwijnt hiermee ook de esculaap uit beeld. We verwelkomen een logo van deze tijd! Met een strak witte ondergrond en een vormcombinatie van vijf gekleurde plectrums die symbolisch de Zorg Diensten Groep vormen. Op eigen kracht, maar samen nog krachtiger!

Welke kleur hoort bij wie?

  • CMO: het donkere oud roze; passie voor het vak! Zacht ingetogen, menselijk en zorgzaam zijn met discretie en respect.
  • Docendo: het lichte groen; aandacht, natuurlijk omgaan met mensen, kennis en praktijk
  • Mortuarium Schiphol: het lichte roze; hint naar CMO. Staat voor repatriëring, openheid en samenwerking
  • Multiline: het neutrale grijs/groen; discreet, bereikbaarheid overnemen, onzichtbare kracht, onafhankelijke positie en professionaliteit.
  • PMF: het zachte blauwe; symbool voor fris, schoon en betrouwbaarheid.

We zullen in onze communicatie vooral het beeldmerk gebruiken zodat dit bij u een vertrouwd gevoel creëert. Dat het beeldmerk direct onze professionele en kwalitatieve dienstverlening kenmerkt.

Het Lingehuis, Mortuarium Schiphol en de online omgeving maken als eerste de vertaalslag van het oude naar het nieuwe logo. De borden bij Mortuarium Schiphol zijn opgehangen en ook de borden rondom het Lingehuis zijn vernieuwd. Stapsgewijs zal het logo ook in het werkveld steeds meer zichtbaar worden. De eerste nieuwe bedrijfsauto’s worden uiterlijk eind deze maand van het nieuwe logo voorzien. Ook met de bedrijfskleding voor de CMO’ers gaan we aan slag. De cursisten van Docendo ‘leren’ stapsgewijs het nieuwe logo kennen.

We streven ernaar om de nieuwe ‘feel en look’ van de Zorg Diensten Groep aan het eind van het jaar zoveel mogelijk te hebben doorgevoerd. Het kan dus zo zijn dat u zo nu en dan de oude logo’s nog tegenkomt.

Wij hopen dat u onze dienstverlening en ons betrokken team herkent aan onze nieuwe frisse huisstijl. Wij zijn er in ieder geval heel trots op en zullen net als voorheen voor u klaar staan.

Namens directie en medewerkers van de Zorg Diensten Groep

Back To Top